سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

93/2/30
10:56 ع

 

تحقیقات جدید حاکی از آن است که شادی واقعی در روابط انسانی نهفته است نه در ثروت مادی.
دانشمندان اعلام کرده اند یک گروه از دوستان نزدیک و خانواده، مهمترین چیز برای داشتن شادی و خوشبختی است و چیزهایی مانند داشتن آیفون، رایانه، ثروتمند بودن و داشتن یک خودروی شیک این میزان رضایت خاطر و خشنودی را فراهم نمی کند.

روانشناسان دانشگاه لوند در سوئد می گویند تصویر اجماعی ما از آنچه که موجب شادی مان می شود بیشتر در مورد روابط ماست و کمتر در مورد دارایی هایمان.

کارشناسان مقاله هایی که در سال 2010 در روزنامه های سوئدی چاپ شده بود و کلماتی که برای کلمه شادی و خوشبختی در این مقالات به کار رفته بود را بررسی کردند. آنها مدعی هستند به این شیوه  توانستند به منبع شادی جمعی ما دست یابند.

دکتر " دانیلو گارسیا " یکی از مجریان این پژوهش می گوید : این روابط بین انسانهاست که بیشترین اهمیت را دارد، نه وسایل مادی؛ از این نظر این مطالعه با تحقیقات دیگر در زمینه شادی هم راستاست.

این مطالعه بیش از 1.5 میلیون کلمه را بررسی کرده و نشان داد، کلمات و عبارت هایی مانند " مادر بزرگ " و ضمایر شخصی مانند "تو" ، "من" ، "ما" و "آنها" اغلب در مقاله ای که کلمات سوئدی برای شادی و خوشبختی یافت می شد به کار رفته بود.

محققان دریافتند کلماتی مانند "آیفون" ، "میلیون" و گوگل هرگز با کلمات شادی و خوشبختی ظاهر نشده اند.

دکتر گارسیا می گوید: این به آن معنا نیست که چیزهای مادی موجب خوشحالی و خوشبختی نمی شوند بلکه در همان محتوای کلمات برای شادی، همراه نمی شوند.

این پژوهش بخشی از یک پروژه تحقیقاتی بزرگ تر است که چگونگی توصیف مردم از رویدادهای مثبت و منفی در زندگی شان را نشان می دهد.

به گفته گارسیا بیشتر مردم می دانند که با پول نمی توان عشق و خوشبختی را خرید.



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ