سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

93/2/30
10:57 ع

ما در جامعه ای زندگی می کنند که بیش از مواد مخدر چیزهایی به مراتب بدتر و در دسترس تر هستند که مارا تهدید میکنند . در میان این مواد چیزهای بیشماری هستند که روزانه آنها را میخوریم ، اما هیچ کدام اطلاعاتی در این باره نداریم . غذا خوردن در حال حرکت و کاهش فعالیت های مفید ویژگی ارزشمندی ! است که از زندگی جدید در قرن جدید برای ما به ارمغان آورده است. نقطه تاسف بار این مطلب این است که ما با دانش کم و با در نظر گرفتن آنچه که به ظاهر در لفافه ای زیبا از یک بسته بندی فویلدار وجود دارد روبرو هستیم . دانستن حقایقی از این بسته بندی های زیبا و خوراکی های خوش مزه داخل آنها ممکن است کمی بیش از قبل مارا به فکر معده خودمان بیندازد . در این پست 10 مبحث سوال برانگیز – و حتی ترسناک – در مورد افزودنی های این فست فود ها را خواهید خواند .
دی اکسید گوگرد

مورد استفاده این ماده برای جلوگیری از قهوه ای شدن موارد به عنوان یک نوع عامل سفید کننده است . دی اکسید گوگرد ( از قطران زغال سنگ ) را می توان در میوه ها و سبزیجات، و همچنین به عنوان ماده افزودنی در نوشیدنی ها یافت . با این حال، این ماده نگهدارنده، از یک طرف ویتامین B1 و 12 را از بین میبرد و باعث مرگ و میر افراد مبتلا به حساسیت به مواد مخدر میشود . این یک ماده شیمیایی است ناچیز و بی ارزش است که برای کارخانجات و شرکتها ارزش زیادی دارد و باعث کاهش هزینه پس انداز سودهای کلان است .

نیترات ها

مورد استفاده اولیه این مواد به عنوان نگهدارنده گوشت و پنیر و کمک به طعم و رنگ آنهاست . برخی از عوارض جانبی که در اثر مصرف نیترات ها برای افراد مختلف بوجود میاید عبارتند از: سردرد، برافروختگی چهره، و مشکلات در خونی که حامل اکسیژن است. صدایی که با منع تبلیغ داروهای حاوی این مواد برخاسته است دلیلی برای مضر بودن این ماده است .

سلولز

این ماده از گیاهان می آید و واقعا برای شما خوب است، اما به عنوان یک نوع جایگزین با فیبر بالا ، با چربی کم به آرد و روغن در غذاهای حجیم اضافه میشود . همچنین در موادی مانند سس سالاد، شربت توت فرنگی، کلوچه، و پنیر استفاده می شود . منبع این ماده خمیر چوب فرآوری شده است با این حال، کمی دلربا است. درست است اما سلولزی که از درختان به دست میاید نه سلولزی که به شکل پودر با جوشاندن پالپ در مواد شیمیایی و یا با روشهای خاصی ، با اضافه کردن آن به اسید به دست آمده باشد .

دی اکسید سیلیکون


شاید بسیار تعجب کرده باشید چون این ماده به عنوان شن و ماسه شناخته شده است. مورد استفاده اولیه آن برای ساخت شیشه و سیمان است ، آن را نیز به عنوان یک عامل ضد شکل پذیر در فلفل قرمز استفاده میکنند که شما به آسانی می توانید در وندی و تاکوبل انرا سفارش دهید و میل کنید ! شاید باورش سخت باشد که شن و ماسه برای حفظ گوشت فرآوری شده از چسبیدن به یکدیگر استفاده می شود . این ماده ظاهرا مضر نیست ، اما مطمئنا خوراکی هم نیست.

ال سیستئین

این یک اسید آمینه است که کمک می کند تا افزایش قابلیت انعطاف خمیر، بهتر شود البته در موارد صنعتی این یک استفاده از این ماده است . منبع رایج بدست آوردن این ماده از موی انسان و پر اردک است . فست فودها – حدود 80? – این ماده را از پرهای اردک بدست میاوردند و حتی مک دونالد از آن در پای و رول استفاده میکند . اما این همیشه صدق نمی کند . شاید بشود آنرا به عنوان یک نوع شبه آدم خواری به حساب اورد وقتی که موی انسان منبع اصلی آن است . بهر حال شما تصور کنید که حتی یک مو در غذای شما وجود داشته باشد .



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ