سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

93/2/30
11:0 ع

حیوانات مخلوقات خداوند بزرگ هستند و هر کدام از آنها بخشی از زنجیره حیات در این کره خاکی را بر عهده دارند. در چشم ما انسان ها بعضی از این حیوانات بسیار زیبا و بعضی دیگر بسیار زشت هستند. اما نباید فراموش کرد که هر کدام از این موجودات مخلوقات خداوند هستند و هدفی از خلقت این موجودات با این ظاهر زشت وجود دارد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، شبکه معروف تلویزیونی " Discovery " در لیستی به معرفی 10 جانور زشت پرداخته است.در این مطلب قصد داریم تا شما را با زشت ترین حیوانات از دید این شبکه آشنا کنیم.

موش کور دماغ ستاره ای

اکثر ما با موش کور به عنوان یک جانور بسیار کوچک که عمدتا در زیر زمین زندگی می کند آشنایی داریم. اما گونه ای از موش کور وجود دارد که ظاهرا بسیار زشت و به نوعی ترسناک دارد. موش کور " دماغ ستاره ای" یک نوع موشک کور است که به جای دماغ عادی خود یک دماغ به شکل ستاره ای چند پر دارد. این بخش از بدن این جانور در اصل مجموعه ای از حسگرهای بویایی و حسی است که به این جانور برای یافتن غذا و یا مسیر بازگشت به لانه کمک می کند. این جانور در اکثر مواقع در تونلهای زیرزمینی به سر می برد و داشتن همچنین سیستمی برای مسیر یابی برای او بسیار مهم است.


لاک پشت قاتل

یک گونه از لاک پشت در منطقه آمریکای لاتین زندگی می کند که دارای ظاهری متفاوت از سایر لاک پشتها است. این لاک پشت دارای سر و گردنی پهن است که به شکل تکه ای سنگ از درون لاک جانور بیرون زده است. در جلوی سر جانور نیز دو بیرون زدگی وجود دارد که به عنوان بینی جانور کار می کند. این جانور شناگری قهار است که عمدتا در بخش های شمالی منطقه آمریکای لاتین زندگی می کند. این جانور به کمک ظاهر متفاوت خود به راحتی در آب استتار کرده و در زمانی که ماهی ها به او نزدیک شوند با یک حرکت طعمه خود را صید می کند.


خفاش خون آشام

یکی از ترسناک ترین موجودات زنده در نیم کره غربی خفاش " خون آشام" است. یک گونه از خفاش با گوش و بینی بسیار بزرگ که ظاهری بسیار ترسناک را برای این جانور رقم می زند. این پرنده که در غارها زندگی می کند شب هنگام از غار خارج شده و با معمولا به حیواناتی همچون گوسفند و گاو یا حتی انسان ها حمله می کند. این پرنده بر روی بدن این موجودات نشسته و با استفاده از دندان های تیز خود سوراخی در بدن این موجودات ایجاد کرده و سپس خون آنان را می مکد. نکته جالب در مورد این جانوران این است که در اکثر اوقات موجود مورد گزش واقع شده متوجه گزش نمی شود.


میمون پوزه دار

یک نژاد خاص از میمون ها وجود دارد که برخلاف سایر میمون ها از دماغی بزرگ و البته دراز بهره می برد. نکته جالب در مورد این ظاهر عجیب و به نوعی زشت این است که میمون مورد نظر ما از این ظاهر برای جذب میمون ماده و جفت گیری بهره می برد. البته لازم به ذکر است که این میمون در بدو تولد با صورتی به رنگ آبی و دماغی کوچک به دنیا می آید و پس از بلوغ حالت چهره آن تغییر می کند.


خوک وحشی

این جانور بومی آفریقا از تیره خوک ها است و دارای دندان ها بسیار بزرگی است که از درون دهان جانور بیرون زده است. این جانور دارای آرواره و جمجمه بسیار محکمی نیز هست که از آن برای جنگیدن با سایر حیوانات استفاده می کند.


قورباغه حفار مکزیکی

یک گونه خاص از قورباغه ها در جنوب آمریکا ، مکزیک و آمریکای مرکزی زندگی می کند و داراری بدنی پر از جوش با پستی چرب و لیز است. این موجود دوزیست دارای دست و پاهای بسیار کوچکی است و در عمده موارد به زیر زمین می رود و در آن مکان زندگی می کند.


ماهی راهب

یک شناگر و شکارچی بسیار حرفه ای که عمدتا در بستر رودخانه ها استتار کرده و با یک حرکت سریع قربانی خود را شکار می کند. بدن این موجود از پوستی قهوه ای تشکیل شده است و دارای دهانی بسیار زشت و ترسناک است. دو چشم این موجود آبزی نیز در بالای سر آن قرار دارد و به ترسناکی آن اضافه می کند.


مگس میوه ای

این مگس بیش از این که دارای ظاهری زشت باشد ، به نظر بسیار ترسناک می آید. یک حشره کوچک با بدنی طلایی رنگ و دوچشم قرمز رنگ بزرگ که در ترکیب با یکدیگر ظاهری صابون کوسه آر پی ترسناک را به وجود می آورد. این حشره می تواند بسیار خطرناک باشد و یک نیش آن برای از کار انداختن افراد بزرگسال نیز کفایت می کند.


کرکس بوقلمونی

نکته ای که کرکس ها را به عنوان یک پرنده زشت در لیست ما جای داده است ، بدن این جانور نیست و بلکه شکل ظاهری گردن و سر این جانور است. این پرنده در بسیاری از کتابهای داستان و رمان های ادبی به عنوان مظهر ترس و وحشت به کار رفته است. البته باید توجه داشت که این پرنده در تمیز کردن و به حرکت درآوردن چرخه حیات نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.


ماهی حبابی

این ماهی دارای آنچنان چهره عجیبی است که شما در نگاه اول خواهید گفت: امکان ندارد این جانور واقعی باشد. ماهی حبابی یک گونه خاص از آبزیان است که در آبهای عمیق در اقیانوس آرام جنوبی زندگی می کند. این موجود دارای بدنی ژله ای است و در بیشتر اوقات از نزدیک شدن به انسان ها پرهیز می کند. به علت دسترسی سخت به این آبزی خاص اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه آن وجود ندارد.



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ