سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 >

95/1/22
6:58 ع

ترشحات واژن چه نکاتی درباره سلامتی زنان می گوید؟ جدید

 

ترشحات واژن,دلیل افزایش ترشحات واژن,افزایش ترشحات واژن

اگر ترشحات واژن چسبناک بود احتمالا به معنی این است که در حال تخمک گذاری هستید

 

ترشحات واژن در زنان

آیا ترشحات واژن طبیعی است؟
ترشحات واژن بسیاری از روزها، دغدغه شما نیست و این چیز خوبی است و درنهایت، این مسئله ای نیست که دوست داشته باشید به آن فکر کنید. به خصوص اگر در مورد ترشحات واژن چیز قابل توجهی وجود نداشته باشد، که معمولا به معنای این است که همه چیز  عادی است. اما اگر شما متوجه یک تغییر ناگهانی در ترشحات واژن از نظر رنگ، بو و یا بافت شدید، چه کار کنید؟ در اینجا نکاتی داریم که به شما می گوید، چگونه ترشحات واژن را رمزگشایی کنید  و این ترشحات چه نکاتی را در مورد سلامت تان به شما می گویند.

 

وقتی ترشحات واژن خبر از تخمک گذاری می دهد
هیلدا هاچرسون، استاد زنان و زایمان در دانشگاه پزشکان و جراحان کلمبیا می گوید، اگر ترشحات واژن چسبناک بود ( ما قصد نداریم میل شما به صبحانه تان را از بین ببریم، اما غلظت آن مثل سفیده تخم مرغ خام است) احتمالا به معنی این است که، شما در حال تخمک گذاری هستید (تخمدان شما یک تخمک بالغ آزاد می کند که، از طریق لوله رحم عبور می کند و می تواند بارور شود). درست قبل از تخمک گذاری، شما ممکن است متوجه افزایش شفافیت و رشته های ترشحات واژن شوید. مایع چسبنده شرایط را برای سفر اسپرم به تخمک آسان تر می کند. 
نکته: اگر شما از نظر جنسی فعال هستید، در این ایام فوق العاده فوق العاده مواظب باشید.

ترشحات واژن بسیاری از روزها، دغدغه شما نیست و این چیز خوبی است و درنهایت، این مسئله ای نیست که دوست داشته باشید به آن فکر کنید. به خصوص اگر در مورد ترشحات واژن چیز قابل توجهی وجود نداشته باشد، که معمولا به معنای این است که همه چیز  عادی است. اما اگر شما متوجه یک تغییر ناگهانی در ترشحات واژن از نظر رنگ، بو و یا بافت شدید، چه کار کنید؟ در اینجا نکاتی داریم که به شما می گوید، چگونه ترشحات واژن را رمزگشایی کنید  و این ترشحات چه نکاتی را در مورد سلامت تان به شما می گویند.

ادامه مطلب...

  

95/1/22
6:58 ع

علل و عوارض برداشتن تخمدان زنان جدید

 

برداشتن تخمدان,برداشتن تخمدان زنان,برداشتن تخمدان زن

برداشتن تخمدان با افت شدید هورمون های ضروری بدن همراه خواهد بود

 

برداشتن تخمدان در زنان 
علل برداشتن تخمدان زنان جیست؟

تخمدان ها دو غده ی تخم مرغی شکل هستند که در دو طرف رحم قرار گرفته اند و از طریق لوله فالوپ به رحم متصل هستند. آن ها حاوی تخمک های نارس هستند که پس از رشد به تخمک بالغ تبدیل می شوند و توانایی لقاح را کسب می کنند. تخمدان ها همچنین هورمون های جنسی زنانه یعنی پروژسترون و استروژن را می سازند که چرخه قاعدگی را تنظیم می کنند.

 

هر ساله تعداد زیادی از زنان در سراسر دنیا اقدام به برداشتن تخمدان از بدن می کنند. جلوگیری از بروز سرطان سینه و تخمدان (در زنان مستعد)، وجود کیست های خطرناک و دردهای ناشی از پیچ خوردن تخمدان از دلایل عمل برداشتن تخمدان محسوب می شوند. برداشتن تخمدان با افت شدید هورمون های ضروری از جمله استروژن همراه خواهد بود. بنابراین بهتر است این کار در صورت ضرورت و بر اساس تشخیص یک پزشک خبره صورت بگیرد.

 

جراحی برداشتن تخمدان خیلی پیچیده نیست
بی خطرترین راه برای برداشتن تخمدان ها، روش لاپاراسکوپی است. در روش لاپاراسکوپی برداشتن تخمدان، یک دوربین کوچک از طریق یک لوله باریک و یک شیار کوچک در ناف وارد بدن می شود تا بتواند جراح را هدایت کند. انتخاب روش لاپاروسکوپی برای برداشتن تخمدان میزان خطر لخته شدن خون و ایجاد عفونت را کاهش می دهد. همچنین زمان کمتری را نسبت به جراحی باز نیاز دارد.

 

برداشتن تخمدان|,برداشتن تخمدان زن,برداشتن تخمدان زنان

 برای برداشتن تخمدان ها بی خطرترین راه روش لاپاراسکوپی است

 

انتخاب روش لاپاراسکوپی برای برداشتن تخمدان از جنبه ی زیبایی نیز بهتر است، زیرا بریدگی های کمتری نیاز دارد، اما در جراحی های باز نیاز است یک برش روی شکم ایجاد شود. تشخیص اینکه کدام روش جراحی برای برداشتن تخمدان مناسب تر خواهد بود، بر اساس نوع مشکل و نظر پزشک است.

 

عوارض برداشتن تخمدان 
بزرگ ترین فایده ی برداشتن تخمدان ها این است که فرد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان تخمدان و سینه قرار می گیرد، اما این بدان معنا نیست که برداشتن تخمدان از بدن بی ضرر است. در صورت برداشتن تخمدان، فرد در معرض خطر بیشتر بیماری های قلبی، پوکی استخوان، افسردگی و در نهایت مرگ به هر دلیلی (اغلب به دلیل کاهش بیش از حد استروژن)  قرار می گیرد.


بررسی ها نشان می دهد زنانی که پیش از یائسگی عمل برداشتن تخمدان را انجام داده اند، تقریبا دو برابر سایر زنان در معرض خطر زوال عقل و اختلالات شناختی قرار می گیرند. همچنین هفت برابر بیشتر دچار بیماری های قلبی شده و هشت برابر بیشتر در معرض حملات قلبی قرار خواهند گرفت.

 

پزشکان معتقدند مصرف دائمی استروژن در بین زنان بدون تخمدان می تواند بسیار مفید باشد، اما بیشتر خانم ها چند ماه پس از جراحی برداشتن تخمدان، مصرف استروژن را متوقف می کنند. بنابراین هورمون درمانی برای تمام زنانی که چنین مشکلی را دارند پیشنهاد می شود. هر چقدر این نوع درمان را زودتر آغاز کنند، عوارض جانبی کمتر ناشی از برداشتن تخمدان گریبان گیرشان می شود.

 

حتی در فقدان رحم نیز می توان تخمدان ها را حفظ کرد
اگر نیاز است به دلایلی مانند فیبروم و یا اندومتریوز، رحم را از بدن تان خارج کنید، هیچ نیازی به برداشتن تخمدان ها وجود ندارد. بهترین راه برای جلوگیری از اختلال هورمونی این است که در صورت خروج رحم و سالم بودن تخمدان ها، آن ها را حفظ کنید.

 

برداشتن تخمدان|,عمل برداشتن تخمدان زن,برداشتن تخمدان زنان

نیازی به برداشتن تخمدان ها در عمل هیسترکتومی نیست

 

با این وجود اگر هیسترکتومی (عمل جراحی برداشتن رحم) را انجام داده اید، باید تحت نظر یک پزشک بوده و مراقب تخمدان ها باشید. متأسفانه شش ماه پس از این جراحی، حدود 25 درصد از کارایی تخمدان ها،  آن هم اغلب به دلیل کاهش خونرسانی از دست می رود. این مشکل در 40 درصد زنان رخ می دهد.

در هر صورت مهم این است که مطمئن باشید میزان استروژن بیش از اندازه افت نکرده باشد. البته اگر دچار علائمی مثل گر گرفتگی، مشکلات خواب و افسردگی هستید، بدانید که در شروع یائسگی قرار دارید.

 

همیشه نیازی به برداشتن هر دو تخمدان نیست
اگر هدف شما از برداشتن تخمدان ها کاهش خطر ابتلا به سرطان باشد، نیاز است هر دو تخمدان حذف شوند. اما اگر وجود کیست در یکی از تخمدان ها دلیل این تصمیم شما شده است، بهتر است تنها یکی از دو تخمدان (تخمدان دارای کیست) از بدن خارج شود. یک تخمدان هم به اندازه ی کافی توانایی کنترل و عملکرد هورمونی را خواهد داشت و می تواند از بروز یائسگی زودرس جلوگیری کند و حتی قادر خواهید بود که باردار شوید.

 

برداشتن یک تخمدان و لوله ی فالوپ 
در صورت خارج کردن تخمدان، لوله ی فالوپ نیز برداشته می شود، چون اصلا نیازی به بودن آن نیست. وقتی تخمدان نباشد، وجود لوله ی ارتباط دهنده آن با رحم هم بی معنی خواهد بود. همچنین شواهد نشان می دهد سرطان همیشه از تخمدان شروع نمی شود، بلکه گاهی از لوله ی فالوپ آغاز می شود.

منبع : tebyan.net


  

95/1/22
6:57 ع

خارش واژن؛ علل و راههای درمان خارش واژن جدید

 

خارش واژن,خارش واژن بدون ترشح,درمان خارش واژن

خارش واژن معمولاً با ترشحات غیر طبیعی همراه است

 

خارش واژن و عفونت های زنانه
عفونت های زنانه و خارش واژن یکی از مشکلات شایعی است که بیشتر خانم ها با آن درگیر هستند. در این مقاله شما را با انواع عفونت های زنانه و روش های خانگی برای جلوگیری و درمان آن آشنا می کنیم.

 

خارش واژن معمولاً با ترشحات غیر طبیعی همراه است که سبب نگرانی زنان می شود. با این حال، تعدادی از زنان خارش واژن را تجربه می کنند در حالی که ترشحی ندارند. در بسیاری از موارد که منجر به خارش واژن (مهبل) با ترشحات می شود علائم مشابه بدون ترشح می باشد. ترشحات واژن اغلب با بوی بد همراه است در حالی که افراد دارای خارش بدون ترشح، اغلب دارای تجربه ترشح بدون بو از واژن هستند.

 

علل خارش واژن بدون ترشح
در حالی که بسیاری از موارد خارش واژن اغلب با ترشحات بودار ( سفید، خاکستری، زرد یا سبز ) همراه است برخی از موارد واژینیت یا التهاب واژن منجر به ترشحات نمی شود. بسیاری از علل احتمالی خارش واژن بدون ترشح وجود دارد که عبارتند از:

 

 - واکنش حساسیتی یا درماتیت تماسی در واژن
برخی از زنان ممکن است یک واکنش حساسیتی یا درماتیت تماسی در ناحیه واژن را تجربه کنند که سبب راش لوکالیزه یا تحریک می شود. این ممکن است در تماس با یک ماده مانند صابون ایجاد شود. شما ممکن است دانه های قرمز را مشاهده نمایید که یک باره با استفاده نکردن از آن ماده از بین می رود استفاده طولانی مدت یا مکرر از این ماده، ممکن است سبب خارش شدید همراه با ظهور تاول در واژن شود.

 

- خارش واژن به علت پسوریازیس
خارش واژن گاهی به علت بیماری پسوریازیس می باشد. پسوریازیس، که باعث می شود سلولهای مرده پوست در سطح پوست جمع آوری شود و ممکن است تکه های قرمز پوست با پوشش فلس سفید و پوسته همراه باشد که ممکن است به یک بیماری پوستی تعمیم داده شود. این می تواند روی هر یا همه قسمت های بدن، از جمله ناحیه واژن تاثیر بگذارد.

 

- درماتیت شوره دار یا شوره در واژن
شوره در ناحیه واژن با قرمزی همراه است و پوست ممکن است چرب، زرد، پوسته پوسته به نظر برسد که این خود عاملی است که منجر به خارش واژن می شود.

 

 - عفونت قارچی می تواند سبب خارش واژن شود
عفونت شناخته شده به نام خارش سوار کار ماهر، یک شکل از کچلی موضعی در اطراف واژن (مهبل) است که می تواند سبب خارش واژن بدون ترشح شود. پوست دارای راش با صابون کوسه آر پی  مناطقی که ممکن است قرمز، پوسته ریزی یا پر از دست انداز و تاول می باشد. این عفونت قارچی متفاوت از یک عفونت قارچی ( کاندیدیازیس veginal) است که با ترشح غلیظ سفید واژن مشخص می شود.

 

- خارش واژن به علت بیماری گال
گال همچنین می تواند سبب خارش واژن شود. این شرایط باعث شده است که کنه ها بتواند در زیر پوست نقب بزنند. این است که با خارش شدید همراه است که معمولاً در شب بدتر مشخص می شود. راش با تاول های کوچک و یا زخم ممکن است ظاهر می شود.

 

- دیستروفی واژن از علل خارش واژن
یک بیماری به نام دیستروفی واژن که ممکن است در اثر کمبودهای ویتامینA ،B2 ،B12، آهن و اسید فولیک باشدمی تواند سبب خارش واژن شود. تکه های سفید و یا پلاک ممکن است در پوست اطراف مهبل به علت تغییرات در پوست ظاهر شود.

 

خارش واژن,خارش واژن بدون ترشح,متخصص زنان

خارش واژن در موارد خفیف ممکن است بدون نیاز به درمان و مراجعه به پزشک برطرف شود

 

- پلان اسکلروزیس
از علل دیگر خارش واژن بیماری پلان اسکلروزیس است. در واقع زنان ممکن است یک بیماری پوستی نادر به نام پلان اسکلروزیس که ممکن است در هر نقطه از بدن رخ دهد داشته باشند اما اغلب در ناحیه تناسلی و مقعد رخ می دهد. علت آن ناشناخته است اما ممکن است سیستم ایمنی بدن بیش از حد فعال و یا عدم هورمونهای جنسی از ویژگی های زنان یائسه مرتبط باشد. صدمه قبلی به پوست نیز ممکن است خطر ابتلا به بثورات را در این مکان افزایش دهد.

 

- عفونت های انگلی و خارش واژن
انگلهای مانند شپش ممکن است بخشی مودار فرج را درست مانند انگل عفونی ناحیه سر آلوده کنند کرمک از مقعد نیز ممکن است به ناحیه واژن مهاجرت کرده و سبب خارش مهبل (واژن) به خصوص در شب شود. اگر چه شپش و تخم های آن می تواند با چشم غیر مسلح دیده شود کرمک تنها از طریق آزمایش میکروسکوپی مشاهده می شود.

 

- خارش واژن به علت عوامل روانی و خراشیدگی 
گاهی اوقات عوامل پد ضد عرق my dry روانی ممکن است به علائمی مانند خارش واژن کمک کند. در این مورد، خاراندن ثابت، باعث تغییرات پوستی می شود که ممکن است به التهاب و سوزش من جر شود.

 

تشخیص علت خارش واژن
علت خارش واژن (مهبل) بدون ترشح ممکن است با تاریخچه پزشکی، معاینه فیزیکی و تست های دیگر مانند بیوپسی شناخته شود. از این رو توصیه می شود که با یک متخصص زنان، متخصص پوست و یا پزشک عمومی برای تشخیص علت خارش واژن و درمان مناسب مشورت کنید.

 

درمان خارش واژن (مهبل) بدون ترشح
موارد خفیف خارش واژن، بدون ترشح ممکن است بدون نیاز به درمان ناپدید شوند. در موارد با علت مشخص از جمله عفونت های انگلی و یا قارچی ممکن است درمان اختصاصی برای خارش واژن لازم باشد.

 

 درمان های پزشکی خارش واژن (مهبل) بدون ترشح
خارش مزمن، خارش غیر قابل تحمل است که با دارو درمان می شود. دکتر شما یک کورتیکواستروئید موضعی تجویز می کند که شما می توانید روزانه به منطقه آسیب دیده اعمال نمایید. شما ممکن است نیاز به استفاده از این دارو برای چند هفته داشته باشید تا به طور کامل از این وضعیت خلاص شوید.

 

اگر به طور منظم تغییراتی در پوست شما ایجاد می شود باید چند پیگیری و قرار ملاقات با دکتر خود را در برنامه داشته باشید. این به تعیین بیماری های جدی سلامت مانند بیماری کبد، دیابت و یا اختلال خود ایمنی کمک می کند در اغلب موارد، درمان علل این بیماریها به از بین بردن نشانه های واژنی شما کمک خواهد کرد.

 

بهبود خارش واژن با رعایت چند نکته
علاوه بر درمان، خارش واژن ممکن است با رعایت چند نکته بهبود یابد:

√ اجتناب از پوشیدن لباس های تنگ مانند جوراب شلواری و ... به درمان خارش واژن کمک می کند.
√ اجتناب از خاراندن منطقه، زیرا می تواند سبب تحریک و خارش بیشتر واژن شود.

√ برای جلوگیری از خارش واژن از پوشیدن لباس یا لباس مرطوب برای مدت طولانی پرهیز کنید.

√ برای بهبود خارش واژن از مقاربت جنسی تا زمانی که علایم بهبود یابد خودداری کنید.
√ پوشیدن لباس گشاد زیر در روز و یا خارج کردن لباس در شب برای کاهش خارش واژن مفید است.
√ استفاده از لوسیون ملایم پوست و مواد پاک کننده برای پوست های حساس.
√ استفاده از یک مرطوب کننده و یا آب مبتنی بر لوبریکانت برای مبارزه با خشکی واژن.
√ برای بهبود خارش واژن باید از استفاده از عطر در نرم کننده های پارچه و خشک کردن لباس های شسته شده اجتناب کرد.

√ عدم استفاده از محصولات مانند محصولات مراقبت از پوست زنانه و صابون در منطقه آسیب دیده نیز به درمان خارش واژن کمک می کند.
√ شستن و تمیز کردن از ناحیه جلو به عقب بعد از استفاده از توالت برای جلوگیری از آلوده شدن ناحیه تناسلی به کرمک و آلودگی های پشت.
√ برای کمک به درمان خارش واژن و برای جلوگیری از گسترش بیماریهای مقاربتی باید هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده کرد.

منبع : shafaonline.ir


  

95/1/22
6:57 ع

دلایل عقب افتادن پریود جدید

 

عقب افتادن پریود,علت عقب افتادن پریود,دلایل عقب افتادن پریود

عقب‌‌ افتادن پریود علل مختلفی دارد

 

علت عقب افتادن پریود 

عقب افتادن پریود معمولا بر اثر غلظت خون بوده که ناشی از فعالیت خلط صفرا، بلغم و یا سودا در کل بدن است. اختلال در غده تیروئید و همچنین  اختلالی که در هورمون پرولاکتین (هورمون شیر) رخ می‌دهد نیز می‌تواند باعث عقب افتادن پریود یا قطع قاعدگی شود.

عقب افتادن پریود ( قاعدگی) معمولا بر اثر غلظت خون اتفاق می افتد قاعدگی (پریود) یکی از مراحل بلوغ در دختران است. قاعدگی مانند بسیاری از علایم دیگر بلوغ ممکن است برای دختران گیج کننده باشد. بعضی از دختران ممکن است به نوعی از آن ترس داشته باشند یا نگران آن باشند. 

 

دوران قاعدگی یکی از مهم ترین دوره‌های زندگی هر خانمی است و از آنجا که به‌ طور معمول، خانم ها را یک هفته در ماه درگیر می ‌کند، اهمیت ویژه‌ای دارد. بروز اولین قاعدگی در دختران جوان نباید موجب ترس و نگرانی آنها شود.

 

علت عقب افتادن پریود و نامنظم شدن عادت ماهیانه

نامنظم شدن عادت ماهیانه,قطع قاعدگی,عقب افتادن پریود

یکی از دلایل اصلی عقب افتادن پریود، تغییر در هورمون ها است

 

1. تنبلی تخمدان علت عقب‌افتادن پریود یا قطع قاعدگی 

عقب‌‌ افتادن پریود علل مختلفی دارد. یکی از علت های عقب افتادن پریود و یا قطع قاعدگی به تخمدان‌هایی مربوط می‌شود که حالت پلی‌کیستیک دارند؛ یعنی دچار تنبلی تخمدان هستند. به این مورد در اصطلاح پزشکی سندرم تخمدان پلی‌کیستیک یا PCOS گفته می‌شود که یکی از شایع‌ترین عللی است که باعث عقب افتادن پریود یا حتی در مواقعی برای چند ماه متوالی عادت ماهیانه قطع شود.

 

2. از علت های دیگر عقب افتادن پریود نامتعادل شدن هورمونهای عادت ماهیانه

یکی از دلایل گن وی کر اصلی عقب افتادن پریود، تغییر در هورمون ها است و چون چرخه قاعدگی ارتباط مستقیمی با هورمون ها دارد، این مسئله باعث به هم خوردن این چرخه و کامل نشدن این دوره می شود. در این موارد به پزشک مراجعه کنید تا با آزمایش هورمون تغییرات شما مشخص شود و با داروهای مناسب این تعادل برگردد.

 

2. بعضی از داروها باعث عقب افتادن پریود میشوند

مصرف بعضی از داروها باعث نامنظم شدن عادت ماهیانه می شود. برای همین با پزشک خود در مورد اثرات جانبی داروهایی که مصرف می کنید، صحبت کنید. داروهایی مثل ضد افسردگی، شیمی درمانی و آسم باعث عقب افتادن پریود می شود.

 

3. غده تیروئید نیز یکی از علل عقب افتادن پریود است

یکی از نشانه های عقب افتادن پریود و یا نامنظم شدن عادت ماهیانه را میتوان مشکل در غده تیروئید دانست که باید آزمایش لازم را در این زمینه انجام دهند.

 

4. تنش و استرس نیز باعث عقب افتادن پریود میشود

شاید متوجه نشویم که زمانی که استرس می گیریم تعادل هورمون ها به هم می خورد و به راحتی باعث نامنظم شدن عادت ماهیانه یا عقب افتادن پریود ما می شود.

 

5. از دیگر علل عقب افتادن پریود میتوان مصرف قرص های ضدبارداری دانست.

استفاده مرتب از این قرص ها باعث می شود که تغییراتی در هورمون های بدن ایجاد شود و سیکل همیشگی به طور کامل ایجاد نشود. گن لاغری اسلیم لیفت زنانه در این زمان حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

 

6. ورزش سنگین

خانم هایی که شروع به ورزش های سنگین می کنند، در بعضی مواقع دچار عقب افتادن پریود می شوند و از دست دادن مقدار زیادی از انرژی باعث عقب افتادن پریود می شود.

 

درمان گیاهی عقب افتادن پریود در طب سنتی

درمان گیاهی عقب افتادن پریود,درمان اختلالات قاعدگی,عقب افتادن پریود

 تنش و استرس نیز باعث عقب افتادن پریود میشود

 

? یکی از روش های درمان عقب افتادن پریود میتوانید پنج گرم زعفران را پس از کوبیدن، در یک لیتر آب جوش دم کنید و هر روز صبح، ظهر و شب و هر بار یک استکان از آن را بخورید.

 

برای باز شدن قاعدگی ماهیانه ضمن پرهیز از خوردن گشنیز باید خوراکی‌هایی که قاعده‌آور است را بیشتر استفاده کنید، مواد غذایی که باعث درمان عقب افتادن پریود میشوند شامل: زعفران، مرزه، کرفس، سیاهدانه، زیر? سیاه، ترب پخته، کنجد بوداده، پست? وحشی، کرفس شلغمی، برگ و ساق? کرفس کوهی، شنبلیله، آب جوشاند? مشک ترامشیع و آب دم کرد? آویشن شیرازی. 

 

? روزی سه بار و هر مرتبه یک قاشق غذاخوری تخم هویج را در یک فنجان آب جوش ریخته، دم کنید و بخورید.

 

? پانزده گرم تخم رازیانه را در یک لیتر آب جوش دم کنید و با هر وعده غذا، روزانه یک استکان آب آن را بنوشید.

 

? صد گرم ریش? تاز? جعفری را در یک لیتر آب بجوشانید و آبش را بنوشید.

 

? دو مثقال گل مرز? کوبیده را با سرکه و نمک بخورید. 

 

? نخود را با کنجد بجوشانید و میل کنید.

 

? شش مثقال برگ گزنه را در دو لیوان آب و یا 4 مثقال ریش? گزنه را در دو لیوان آب بجوشانید و آب صاف کرد? آن را 2 مرتبه در روز مصرف کنید.

 

? برگ آفتابگردان تازه را آب بگیرید و نصف استکان بنوشید که مصرف این مواد غذایی باعث درمان عقب افتادن پریود و یا منظم کردن پریود می شود.

 

چند توصیه مفید برای درمان اختلالات قاعدگی و عقب افتادن پریود:

عقب افتادن قاعدگی,عقب افتادن پریود,دلایل عقب افتادن پریود

مصرف زعفران، مرزه، کرفس و ... باعث درمان عقب افتادن پریود میشود

 

پزشکان متخصص بر این باورند که هنگام خونریزی از خوردن قرص‌های «آسپرین» به دلیل افزایش خونریزی، پرهیز شود و ورزش و رژیم غذایی مناسب، مصرف قرص‌ آهن برای جلوگیری از کم‌خونی فراموش نشود و حداقل سالی یک مرتبه آزمایش شمارش گلبول‌های خون و آزمایش‌های سالانه در برنامه کاری بانوان گنجانده شود.


  

95/1/22
6:57 ع

در یائسگی چه علائمی عادی و چه علائمی غیر عادی است؟ جدید

 

یائسگی,علائم یائسگی,یائسگی در زنان

یکی از علائم یائسگی احساس ضعف و خستگی است

ادامه مطلب...

  

95/1/22
6:56 ع

7 عادت مفید و مضر که باعث بد شکلی و افتادگی سینه می شود جدید

 

افتادگی سینه،درمان افتادگی سینه،جلوگیری از افتادگی سینه در زنان

برخی عادات بد منجر به افتادگی سینه در خانم ها می شود

 

عادات مثبت و منفی موثر بر افتادگی سینه خانم ها
برای بیشتر خانم ها شکل و چگونگی استقرار و استحکام سینه ها از اهمیت برخوردار است و بسیاری از آنها بر این باورند که این عامل را می توان یکی از مولفه های زیبایی زنان به حساب آورد. در این میان، برخی عادت ها نیز وجود دارند که می توانند باعث نازیبا شدن سینه و بدشکلی یا بداستقراری پستان ها شوند. از سوی دیگر، روش هایی هم وجود دارند که می توانند به زیباتر شدن فرم سینه ها یا درمان افتادگی سینه کمک کنند. در این مطلب می توانید با عادت ها و تمرین های موثر در این زمینه آشنا شوید.

 

* بد فرم شدن سینه ها به علت 7 عادت مضر
اگر احساس می  کنید سینه هایتان افتاده و چروکیده شده و نازیبایی آنها بر سلامت روانتان تاثیر منفی گذاشته، در عادت های روزمره تان تجدیدنظر کنید. ممکن است با یکی از این عادت ها دست به گریبان باشید و با اصلاح عادت تان مشکل بد شکلی و بد فرمی سینه خود را حل کنید.

 

1- تراشیدن موی پستان
روی سینه برخی خانم ها موهایی وجود دارد که برخی از خانم ها برای زیباتر شدن ترجیح می دهند آنها را بردارند. تراشیدن این موها با تیغ نه تنها خطرناک است، بلکه حتما بروز برخی عفونت ها و رشد موی زیرپوستی را افزایش می دهد. بهترین کار به جای تراشیدن، برداشتن موها از ریشه است. اگر تعداد موهای سینه کم است، این کار را با موچین انجام دهید و اگر زیاد است با لیزر.

 

2- استفاده از پروتز سینه
این روزها استفاده از پروتز پستان به نحوی همه گیر شده است اما قبل از انتخاب این روش زیبایی سینه باید دلیل قانع کننده ای داشته باشید. فراموش نکنید بعد از قرار دادن پروتز امکان درآوردن آن وجود ندارد زیرا در این حالت پستان ها افتاده و چروکیده می شوند. در ضمن، به هر حال خط جراحی زیر پستان وجود خواهد داشت.

 

3- عدم استفاده از مرطوب کننده ها
از علل دیگر که باعث نازیبایی سینه های می شود عدم استفاده از مرطوب کننده است.  استفاده از کرم های مرطوب و چرب کننده به خصوص در افرادی که پوست بدنشان خشک است، می تواند از پیری زودرس پوست پیشگیری کند.

 

4- بد شکلی سینه به علت کاهش و افزایش متناوب وزن
اگر اهل رژیم گرفتن ها متناوب هستید، باید بدانید که کاهش و افزایش وزن به صورت متناوب دشمن زیبایی پستان های شما هم هست. با کاهش و افزایش وزن مکرر، الاستیسیته سینه ها کاهش می یابد و پستان هایتان افتاده می شود. احتمال بروز استریا هم روی آن افزایش می یابد. خطوط استریا معمولا در ابتدا صورتی و قرمزرنگ هستند اما به مرور سفید می شوند. با این حال راه درمان قطعی ندارند و می توانند پستان را نازیبا کنند.

 

5- پوشیدن لباس زیر تنگ
هنگام خرید به اندازه لباس زیرتان توجه کنید لباس زیر تنگ می تواند باعث تروما و دیستروفی (کوچک شدن و نازیبایی) پستان ها شود.

 

6- افتادگی سینه ها با افزایش سن به علت کم تحرکی 
برخلاف آنچه بسیاری از افراد گمان می کنند، ورزش کردن برای پستان ها مضر است. با افزایش سن، پوست پستان کشسانی خود را از دست می دهد و پستان ها افتاده می شوند. ورزش به تقویت ماهیچه های نگهدارنده پستان کمک می کند و باعث بالا ماندن آنها می شود.

 

7- عدم معاینه منظم سینه ها
معاینه مرتب سینه ها برای تشخیص سرطان سینه ضروری است و به تمام خانم ها توصیه می شود سالانه 2 بار از 40 سالگی به بعد، به خصوص اگر زمینه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان را دارند، این کار را انجام دهند. یک دوم زنان معمولا خودشان متوجه ابتلایشان به سرطان پستان می شوند.

 

افتادگی سینه,رفع افتادگی سینه,ماموگرافی

معاینه مرتب سینه ها برای تشخیص سرطان سینه ضروری است

 

* 7 عادت مفید برای سلامت و زیبایی سینه ها
اگر احساس می کنید پستان هایتان افتاده و چروکیده شده و نازیبایی آنها برسلامت روانتان تاثیر منفی گذاشته، نگران نباشد؛ زیرا با ترک عادت های منفی و پایبندی به عادت های مثبت می توانید به زیبایی مجدد سینه کمک کنید.

 

1- لباس زیر تنگ نپوشید
با افزایش سن، سینه ها دچار افتادگی می شوند. استفاده از لباس زیر گشاد با بندهای شل می تواند این افتادگی را تشدید کند. برخی از انواع لباس زیر نه تنها پستان ها را به خوبی جمع می کنند، بلکه این خاصیت را دارند که آنها را بالا بکشند. بسیاری از خانم هایی که دچار افتادگی پستان می شوند، سعی می کنند با خرید لباس زیر تنگ پستان را بالا نگه دارند اما اینکار اشتباه است و باعث صدمه پستان می شود. بهترین کار این است که لباس زیر با اندازه مناسب تهیه کنید و هر سال با توجه به تغییرات بدنی با کم و زیاد شدن وزن اندازه لباس زیر را هم تغییر دهید.

 

2- برای جلوگیری از افتادگی سینه طاقباز بخوابید
به گفته محققان آمریکایی، نوع خوابیدن خانم ها می تواند در پیری سریع تر پستان هایشان موثر باشد. خانم هایی که عادت دارند به شکم بخوابند، سریع تر دارای چین و چروک در ناحیه پستان می شوند. خوابیدن به کمر بهترین شیوه برای جوان ماندن پوست ناحیه سینه و پیشگیری از افتادگی پستان است.

 

3- در موارد ضروری از پروتز سینه استفاده کنید

کاشت پروتز تنها برای تغییر اندازه سینه نیست. اگر دچار تحلیل بافت پستان شده اید، کاشت پروتز می تواند کمک کننده باشد اما پروتز به بالا رفتن پستان کمک نمی کند.

 

افتادگی سینه,خانم ها و مشکل افتادگی سینه,پروتز سینه

استفاده از پروتز سینه برای خانم هایی که دچار تحلیل بافت سینه شده اند مفید است

 

4- لباس زیر ضخیم بپوشید
برای سینه های افتاده به جای لباس زیر نازک بهتر است انواع ضخیم را انتخاب و بند آن را طوری تنظیم کنید که نه خیلی سفت باشد و نه خیلی شل. لباس های زیر از جنس دانتل نازک برای افرادی که دچار افتادگی پستان هستند، مناسب نیست.

 

5- برای جلوگیری از افتادگی سینه دوش آب خنک بگیرید
اگر دچار افتادگی پستان شده اید یا می خواهید از آن پیشگیری کنید، دوش آب خنک هم توصیه می شود. دوش آب خنک باعث تنگ شدن عروق و سفت شدن پوست می شود و این کار به بالا کشیده شدن سینه کمک خواهد کرد. این تمرین را باید هر روز تکرار کنید.

 

6- از ضدچروک و مرطوب کننده مناسب استفاده کنید
با افزایش سن، پوست الاستیسیته خود را از دست می دهد و در نتیجه سینه ها دچار افتادگی می شوند. از سوی دیگر، مثل پوست سایر نقاط بدن ناحیه گردن و جناق هم دچار چین و چروک می شود. استفاده مرتب از کرم های مرطوب کننده و برخی کرم های ضدچروک می تواند تا حدی از افتادگی سینه پیشگیری کند. کرم های حاوی پروتئین های گیاهی و مرطوب کننده های دریایی کنار تزریق کلاژن و اسید هیالورونیک می تواند کمک کننده باشد.


7- برای جلوگیری از افتادگی سینه ورزش های هدفمند انجام دهید
برای جوان سازی سینه ها لازم نیست در کلاس ایروبیک ثبت نام کنید. کافی است 2 توپ تنیس را در دست بگیرید و دست هایتان را بالاتر از سطح شانه تان بگیرید و آرنجتان را خم کنید. سپس توپ ها را فشار دهید و بعد رها کنید. این تمرین را در طول روز در 3 نوبت و در هر نوبت دست کم برای مدت 3 دقیقه انجام دهید.

منبع :

هفته نامه سلامت


  

95/1/22
6:56 ع

7 نکته که بهتر است درباره آلرژی بدانید جدید

 

نکاتی درباره آلرژی, آلرژی فصلی,آلرژی

میلیون ها نفر در جهان از بیماری آلرژی رنج می برند

 

 نکاتی درباره آلرژی
اگر شما هم جزو افرادی هستید که آلرژی دارید، با سوزش چشم، اشک ریزش، عطسه های ناگهانی و پشت سر هم، گرفتگی و آبریزش بینی و سردرد آشنا هستید. میلیون ها نفر رینیت آلرژیک دارند و بیشتر کودکان هم آلرژی غذایی دارند. با وجود چنین جمعیت زیادی، بیشتر افراد نمی دانند که بهترین شیوه غلبه بر مشکل آلرژی چیست و در نتیجه سرگردان می شوند.

 

در مورد بیماری آلرژی لطفا دچار خود تشخیصی نشوید
آیا این آلرژی است یا یک سرماخوردگی ساده؟ سرماخوردگی اغلب با تب و لرز همراه است، اما آلرژی نه. البته هر سرماخوردگی هم با تب همراه نیست، بنابراین تشخیص آن می تواند سخت باشد.

 

اگر خودتان آلرژی را اشتباه تشخیص دهید، ممکن است داروی اشتباه برای خودتان تجویز کنید و نتیجه ای نگیرید و حتی دچار عوارض جانبی ناخوشایند آن هم بشوید. ضمنا نادیده گرفتن آلرژی (چون فکر می کنید یک سرماخوردگی است و به زودی برطرف می شود)، می تواند خطرناک باشد: علائم آلرژیک مربوط به بینی و تنفس، اگر تحت کنترل نباشند ممکن است سبب بروز مشکلات دیگری هم شوند مانند سینوزیت، عفونت گوش و آسم.


حتی آلرژی های غذایی را باید جدی تر هم گرفت، چون در بهترین حالت کاری که می توانید بکنید این است که از غذاهای خاصی پرهیز کنید، در بدترین حالت هم ممکن است چیزی را بخورید که نباید می خوردید و حتی ممکن است خطر مرگ برای تان داشته باشد. پس لازم است که مشکل شما به درستی تشخیص داده شود، و تحت کنترل و درمان باشید.

 

ممکن است در سال های بعدی زندگی تان دچار آلرژی شوید
شما ممکن است با امکان ابتلا به آلرژی متولد شوید، ولی هیچ کس با آلرژی به دنیا نمی آید. بستگی به محیط و فراهم کردن شرایط جهت بروز بیماری دارد؛ هر چه بیشتر در معرض آلرژن ها قرار بگیرید، احتمال ایجاد واکنش نسبت به آنها بیشتر می شود. بسیاری از کودکان بین سنین 4 تا 6 سالگی علائم آلرژیک را از خود نشان می دهند، اما شروع آلرژی در بزرگسالی هم کاملا طبیعی است.

 

تغییر در محیط تان، تنها یک دلیل برای این است که چرا علائم آلرژی در بزرگسالی تان بروز داده شدند. فرض کنید تا به حال آلرژی نداشته اید، اما آلرژی ژنتیکی دارید و به شهر دیگری سفر می کنید. پس ممکن است بعد از مدتی قرار گرفتن در معرض آلرژن های جدید در این شهر، علائم آلرژی در شما ظاهر شود. هر چند معمولا به این صورت است که آلرژی های فصلی برای اولین بار در سنین کودکی پدیدار می شوند، اما پژوهش ها نشان می دهند حدود 15 درصد از آلرژی های غذایی بعد از سن 18 سالگی ظاهر می شوند، مثل حساسیت به آجیل، یا ماهی.

 

در مورد مصرف داروهای آلرژی با پزشکتان مشورت کنید
بیشتر داروهای آلرژی کاملا بی خطر هستند و قفسه های داروخانه ها پُر از داروهایی هستند که نیازی به تجویز و نسخه پزشک ندارند. حتی اگر در مورد مصرف داروهای آلرژی نیازی به نسخه ندارید، کار عاقلانه این است که پیش از انتخاب دارو با متخصص آلرژی مشورت کنید. برخی داروها عوارضی دارند که باید در موردشان آگاه باشید و بعضی هم ممکن است برای افرادی که بیماری های خاصی دارند دردسرساز باشند، مثل بیماری های قلبی یا سرطان پروستات.

 

مسئله دیگر این است که بسیاری از داروهای سرماخوردگی و آلرژی، تاثیرات متعددی دارند، بنابراین یک قرص به تنهایی ممکن است حاوی آنتی هیستامین، ضددرد، ضدسرفه، ضداحتقان و موکولیتیک (داروهایی موکولیتیک نامیده می شوند که خلط موجود در راه های هوایی را رقیق یا نرم کرده خروج آن را به همراه سرفه آسان تر می کنند) باشند. بنابراین استفاده خودسرانه از داروهای آلرژی خطرناک و مضر بوده و ترکیب چند دارو، عوارض جانبی آن را افزایش می دهد.

 

آلرژی فصلی,نکاتی درباره آلرژی,داروهای آلرژی

از مصرف خودسرانه داروهای آلرژی پرهیز کنید

 

 ضداحتقان های دهانی (دکونژستانت) می توانند ضربان قلب و فشار خون را افزایش داده و بعضی از آنتی هیستامین ها ممکن است موجب خواب آلودگی شوند. اگر پزشک شما تشخیص داده که آلرژی فصلی دارید، ممکن است اسپری کورتونی بینی برای تان تجویز کند.

 

برای تست آلرژی اقدام کنید
بالاخره تصمیم گرفتید برای تست آلرژی اقدام کنید، خیلی خوب است! فقط انتظار نداشته باشید فورا جواب بگیرید. پزشکان متخصص آلرژی تاحدودی کارآگاهانه عمل می کنند و مشاهدات شان با سوابق پزشکی دقیق و با جزئیات شروع می شود. وقتی بیماری برای درمان آلرژی به آنها مراجعه می کند، یک تست اولیه و شرح سوابق چیزی است که راهنمای آنها برای ادامه روند است.

 

قدم بعدی برای تشخیص و درمان آلرژی معمولا یک تست پوستی یا تست خون است. پزشکان متخصص آلرژی معمولا با تست پوست شروع می کنند و نتایج آن را با یک تست خون تائید می کنند، زیرا این پزشکان برای انجام تست های پوستی مهارت دارند، در صورتی که متخصصان کودکان یا پزشکان عمومی معمولا تست خون می گیرند.


تست پوست، شامل قرار دادن مقدار کمی آلرژن ضعیف شده زیر سطح پوست است که این کار یا از طریق ایجاد سوراخ با کمک سوزن انجام می شود یا تزریق آلرژن در عمق بیشتری از پوست. هر چیزی که به آن آلرژی دارید، ایجاد واکنش خواهد کرد، داغ شدن یا بیرون زدن جوش های قرمز، اما مجبورید 15 تا 20 دقیقه خارش و سوزش را تحمل کنید.

 

آزمایش خون، آنتی بادی های خاصی را که بدن تان در واکنش به آلرژن های مهاجم تولید می نماید مشخص و شناسایی می کند. این گونه می توان حساسیت به گرده، کپک، موی حیوانات، مایت های گردوخاک، داروها، سم حشرات و حتی لاستیک را مشخص کرد. اما باید برای رسیدن به نتیجه چند روز صبر کنید. شاید مجبور شوید چندین بار تست شوید تا عامل آلرژی زا معلوم شود.

 

گاهی آلرژی پس از مدتی از بین می رود
بعضی از آلرژی ها به مرور زمان فروکش می کنند. بچه ها ممکن است با بزرگ شدن، آلرژی شان به شیر گاو و تخم مرغ کاهش پیدا کند، اما این شامل آلرژی به آجیل و غذاهای دریایی نمی شود. کودکانی که حساسیت غذایی دارند باید با تست های خون دوره ای تحت کنترل باشند. هرگز بدون آزمایش دادن نتیجه گیری نکنید که آلرژی کودک تمام شده و مشکل برطرف شده است، در تست های دوره ای تحت شرایط کنترل شده، کمی آلرژن وارد بدن کودک می شود تا واکنش او مورد بررسی قرار گیرد.

 

نکاتی درباره آلرژی,بیماری آلرژی,آلرژی فصلی

بعضی از آلرژی ها به مرور زمان فروکش می کنند

 

در مورد آلرژی های محیطی هم می توان گفت در بعضی از افراد به مرور زمان برطرف می شود(مثلا حساسیت به گرده گیاهان)، اما تضمینی وجود ندارد. بهترین راه خلاصی از این شرایط، ایمونوتراپی یا دریافت واکسن آلرژی است که از میزان حساسیت تان کم خواهد کرد.

 

دلیلی ندارد که در دوران حاملگی بادام زمینی نخورید
قبلا به زنان باردار توصیه می شد از خوردن بادام زمینی و کره آن اجتناب کنند تا جنین شان مبتلا به آلرژی نسبت به بادام زمینی نشود. اما امروزه معلوم شده که عکس این ماجرا صحت دارد! تحقیقی که در New England Journal of Medicine، انجام شد نشان داد بچه هایی که مادران شان در دوران بارداری  و شیردهی بادام زمینی یا کره آن را خورده بودند، احتمال ابتلا به آلرژی در سال های بعد در آنها کمتر بوده است.

همین پژوهش معلوم کرد کودکانی بین 4 تا 11 ماهگی شروع به خوردن فراورده های بادام زمینی می کنند، کمتر به این آلرژی مبتلا می شوند، البته این شامل خود بادام زمینی نمی شود، چون احتمال خفگی در این سن وجود دارد.

 

تغییرات آب و هوایی روی آلرژی فصلی موثر است
نوع آب و هوا تاثیر زیادی روی آلرژی های فصلی دارد. بارش سنگین باران همراه با سرمای ناگهانی هوا در اوایل بهار می تواند به طور غیرمنتظره ای گرده افشانی گیاهان را خاتمه داده و علائم آلرژی را کاهش دهد. همینطور تغییرات آب و هوایی هم وجود دارند که علائم آلرژی را در بسیاری از افراد بدتر می کنند. زمانی که میزان دی اکسیدکربن هوا بالا می رود، گیاهان بیش از حد گرده افشانی می کنند، چون از این دی اکسید کربن اضافی تغذیه می نمایند. هوای گرم هم تولید گرده ها را در گیاهانی که علت آلرژی های مخاط بینی هستند، بیشتر می نماید.

منبع : tebyan.net


  

95/1/22
6:55 ع

10 توصیه برای حفظ سلامت مغز جدید

 

سلامت مغز, راهکارهایی برای حفظ سلامت مغز, رژیم غذایی سالم برای مغز

برای حفظ سلامت مغز حتما در فعالیت های گروهی شرکت کنید

 

10 قدم را برای بهبود سلامت مغز
بنا به اعلام اتحادیه پژوهش های مغزی ایالات متحده، برای حفظ سلامت مغز و جلوگیری از نقصان شناختی ناشی از سن، اقدامات زیادی می توان انجام داد.

شرکت در فعالیت های گروهی:

برای حفظ سلامت مغز حتما در فعالیت های گروهی شرکت کنید. گذراندن وقت با دوستان، انجام کارهای داوطلبانه و مسافرت می ‌تواند شما را فعال و سالم نگهدارد.

 

فعال نگه داشتن ذهن:

برای حفظ سلامت مغز باید ذهن را فعال نگه داشت. آموختن یک زبان یا مهارت جدید، حل کردن جدول کلمات متقاطع، رفتن به کلاس‌ های آموزشی و یا یادگیری رشته ‌های هنری می‌ تواند ذهن شما را فعال نگه ‌دارد.

 

رژیم غذایی سالم برای مغز:

رژیم غنی از اسید‌های چرب امگا 3، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، میوه ‌ها و سبزی‌ ها و ویتامین ب و میزان متعادلی از مواد نشاسته ‌ای یا کربوهیدرات های پیچیده، سلامت مغز را حفظ می ‌کند.

 

خواب کافی:

نداشتن خواب کافی می ‌تواند اثراتی منفی بر سلامت مغز داشته باشد.

 

ورزش و فعالیت بدنی منظم:

برای حفظ سلامت مغز ورزش و فعالیت بدنی فراموش نشود. در واقع ورزش‌ می تواند گردش خون را فعال کند، توازن و هماهنگی بدن را بهبود بخشد و به جلوگیری از بیماری‌‌ هایی که خطر زوال عقل یا دمانس را می‌ افزایند، مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت کمک کند.

 

سلامت مغز,راههای حفظ سلامت مغز, رژیم غذایی سالم برای مغز

برای حفظ سلامت مغز حتما ورزش و فعالیت بدنی را در برنامه خود قرار دهید

 

کاهش استرس:

برای داشتن مغزی سالم باید شرایط استرس زا  را کاهش دهید. شرکت در تمرین ‌های یوگا، گذراندن وقت با دوستان یا انجام سایر فعالیتهای کاهنده استرس به حفظ توانایی یادگیری و قدرت حافظه کمک می‌ کند.

 

محافظت در برابر آسیب های مغزی:

به سر گذاشتن کلاه ایمنی و بستن کمربند ایمنی در حین رانندگی با موتور و ماشین به اجتناب از صدمه‌خوردن مغز که می ‌تواند با افزایش خطر زوال عقل یا دمانس همراه باشد کمک کند.

 

دوری از عادت های ناسالم:

برای حفظ سلامت مغز باید از عادات بد و ناسالم پرهیز کنید. سیگار کشیدن و داروهای روانگردان می ‌توانند باعث افزایش خطر ابتلا به دمانس و زوال قدرت شناختی شوند.

 

کنترل عوارض بهداشتی:

حفظ وزن متناسب، ورزش‌کردن، خوردن غذای متعادل و مغذی و کنترل ‌کردن استرس می ‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ هایی که بر مغز تاثیر می گذارند مانند دیابت، بیماری قلبی، فشار خون بالا کمک کند.

 

توجه به سابقه بیماری ها در خانواده:

اگر با توجه به سابقه خانوادگیتان در معرض ابتلا به زوال عقل یا دمانس در دوران سالمندی هستید، با پزشک تان در مورد شیوه‌‌ های حفظ سلامت مغز و جلوگیری یا کند کردن پیشرفت زوال قوه شناختی مشورت کنید.

منبع:iec.behdasht.gov.ir


  

95/1/22
6:55 ع

نکاتی برای پیشگیری از بیماریهای چشم جدید

 

جلوگیری از بیماری های چشم, پیشگیری از بیماری های چشم, مشکلات چشمی

تاری، ابهام در دید و دو بینی از علائم بیماری های چشمی است

 

پیشگیری از بیماری های چشم
با رعایت نکات زیر از ابتلا به بیماری های چشم محافظت کنید:
1- میزان گلوکوز خونتان را مدیریت کنید.
بهترین کاری که می توانید در راستای محافظت از چشمانتان انجام دهید این است که قند خونتان را در سطح نرمال یا نزدیک به نرمال نگه دارید و از این طریق از عوارض چشمی دیابت در امان بمانید. دو یا سه بار در سال آزمایش خون A1c را انجام دهید.

 

2- مراقب علائم هشدار دهنده بیماری های چشم باشید.
هر چقدر زودتر متوجه مشکلات چشمی و بینایی خود شوید، احتمال تأثیرگذاری روش های درمانی برای حفظ بینایی شما بیشتر خواهد بود. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر به پزشک خود مراجعه نمایید:
- تاری و ابهام در دید، دو بینی
- نورهای رقصان و یا حلقه هایی اطراف اشیا
- وجود نقطه های سفید، نقطه های تیره و یا نقطه های شناور در دید
- وجود درد، فشار و یا سرخی مداوم در چشم ها مشکل در دیدن علائم و یا خطوط راست
- مشکل در دیدن اشیا از گوشه های چشم
- هرگونه تغییر ناگهانی در دید

 

3- فشار خون خود را مدیریت کنید.

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های چشمی باید مراقب فشار خونتان باشید. کنترل فشار خون می تواند به جلوگیری از بیماری هایی که به دلیل ابتلا به دیابت بروز می کنند کمک نماید. در صورتی که رعایت رژیم غذایی کم نمک، داشتن وزن مناسب و ورزش برای کنترل فشار خونتان کفایت نمی کند، باید از دارو نیز استفاده نمایید. در مورد بیشتر افراد دیابتی فشار خون مطلوب زیر 80/130 است.

 

4- سیگار را ترک کنید.
سیگار کشیدن به رگ های خونی چشم آسیب می رساند و نتیجتاً ریسک ابتلا به مشکلات چشمی را که به خودی خود درافراد دیابتی بیش از دیگران است، افزایش می دهد.

 

علائم بیماری های چشم, پیشگیری از بیماری های چشم,ترک سیگار

برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای چشم باید سیگار کشیدن را ترک کنید

 

5- آزمایش سالانه اتساع چشم را انجام دهید
چشم پزشک تنها زمانی که مردمک چشم شما به وسیله قطره های چشمی متسع شده باشد می تواند در مورد نشانه های ابتدائی آسیب رگ های خونی ظریف چشم قضاوت کند. همانطور که گفته شد تشخیص به موقع و درمان فوری در حفظ بینائی شما نقشی کلیدی دارد.
زنان دیابتی که تصمیم به بارداری دارند باید در مراحل ابتدایی بارداری خود تحت معاینه چشم قرار بگیرند و در دوران بارداری مرتباً تحت مراقبت چشم پزشک قرار داشته باشند.

 

6- مراقبت های مورد نیاز برای دیابت و مراقبت های چشمی در یک راستا هستند
همان قدم هایی که برای مدیریت دیابت خود برمی دارید، ریسک ابتلا به مشکلات چشمی را نیز کاهش خواهند داد. بنابراین تلاش شما در راستای رعایت رژیم غذایی دیابتی، داشتن فعالیت بدنی و مصرف صحیح داروهای دیابتی مهم ترین نقش را در جلوگیری از ابتلای شما به بیماری های چشمی ناشی از دیابت ایفا می کند.

منبع : pezeshkin.ir


  

95/1/22
6:54 ع

کمبود خواب چه تاثیری بر سلامتی می گذارد؟ جدید

 

کمبود خواب, عوارض کم خوابی, بی خوابی

افراد بالغ نباید کمتر از 7 تا 9 ساعت بخوابند

 

کمبود خواب و اثرات آن بر بدن
تا به حال از چند نفر شنیده اید که شش ساعت خواب در طول شب برایشان کافی است؟ چنین جمله ای نشان می دهد این فرد سرش شلوغ است و کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. تحقیقات نشان داده افراد بالغ نباید کمتر از 7 تا 9 ساعت بخوابند و اگر این مقدار خوابی که مورد نیاز بدنتان است را ندارید عواقبش وخیم خواهد بود.

 

در این جامعه دائما در حال تحول و سریع دنیایی از تعهدات و مسئولیت ها را طی 24 ساعت روز از سر می گذرانیم. متاسفانه در لیست اولویت ها، یک شب کامل خوابیدن خیلی سخت پیدا می شود. خیلی از ما از خواب خود می زنند تا بتوانند بیشتر به کارهای روزشان برسند. اگر به اندازه کافی خواب نداشته باشیم بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟ بله روز بعد دائم خسته و دم دمی مزاج هستید و ممکن است از هر فرصتی برای چرت زدن استفاه کنید.

کمی خستگی کشیدن که کسی را نکشته نه؟ مشکل اینجاست که به مرور زمان کم خوابی باعث بروز مشکلات تهدید کننده سلامت می شود، پس وقتش است که به فکر باشیم تا شب ها درست بخوابیم.

 

خواب عمیق و اهمیت فیزیولوژیک 
وقتی خواب هستید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟ فرای استراحت بدن، تعداد زیادی فرآیندهای فیزیولوژیکی تنها زمانی که به سطح خواب بسیار عمیق می روید اتفاق می افتد. در طول خواب عمیق ( REM) بدن سلول های سفید خونی بیشتری تولید می کند که ایمنی بدن را در برابر بیماری و عفونت افزایش می دهند. حتی محققان به نتایجی رسیده اند که نشان می دهد مغز ما به خواب می رود تا به پردازش و آموختن رسیدگی کند. کمبود خواب تاثیر عظیمی بر افسردگی، استرس و خلق و خو دارد.

 

چه مقدار خواب برایمان کافی است؟

محققان به صورت تخصصی روی مسئله میزان خواب کافی کار کرده اند و به صورت تفکیک شده به ما می گویند که در هر سنی چه مقدار خواب برایمان کافی است. نوزادان و کودکانی که تازه راه رفتن را شروع کرده اند به بیشترین مقدار خواب نیاز دارند ( تقریبا 12 تا 17 ساعت در طول روز ) و افراد بالغ بین سنین 18 تا 65 سالگی حدودا هر شب به 7 تا 9 ساعت خواب نیاز دارند.

 

تاثیر کمبود خواب طولانی مدت بر سلامتی
در یک تحقیق محققان از 4200 کارمند در بخش های مختلف کسب و کار درباره خواب و بهره وری خود نظرسنجی کردند. نتیجه نظر سنجی نشان داد با اینکه بیشتر مردم فکر می کنند 6 تا 7 ساعت خوابیدن در طول شب کافی است اما مقدار قابل توجهی نیز بر این عقیده هستند که تنها 4 تا 6 ساعت خواب دارند.

 

نتایج بخش دوم این تحقیق که در مورد بهره وری کارمندان و کمبود خواب بود زیاد ما را متعجب نکرد، هرچه مقدار خواب کمتر باشد، کارمندان کمتر درگیر فعالیت های کاری می شوند و البته این نظر سنجی نشان داده کاهش بهره وری به واسطه کمبود خواب سالیانه مقدار زیادی کسری حقوق برای این افراد در پی داشته است.

 

کمبود خواب از قدیم تا به امروز یکی از مشکلات اساسی سلامت بوده است و بسیاری از مردم در سراسر جهان با آن درگیر هستند. با این حال کمبود خواب شاید زیاد به چشم نیاید و برخی از پزشکان در مواجه با بیماری هایی نظیر ناراحتی قلبی، خستگی مزمن، التهاب، اضطراب و افسردگی اصلا درباره خواب چیزی نمی پرسند.

 

کمبود خواب, بی خوابی,کم خوابیدن

کمبود خواب از قدیم تا به امروز یکی از مشکلات اساسی سلامت بوده است

 

چگونه عادات سالم خواب بسازیم؟
چه اتفاقی برایمان افتاده که سطح خوابمان از مقدار مناسب تا به این حد کاهش یافته است؟ بسیاری از افراد بالغ و شاغل ساعات زیادی از روز خود را مشغول کار هستند و به همین دلیل باقی وقتی که دارند را باید صرف دیگر تعهدات از جمله خانواده، مسئولیت های خانه داری، مطالعه و ورزش کنند، انجام چنین کارهایی به شب و یا آخر هفته ها منتقل می شود. فشار کاری و تعهداتی که در زندگی داریم باعث می شود کنترل استراحت از دستمان برود.

 

حتی اگر زود هم به رختخواب بروید به این معنا نیست که توانسته اید یک شب کامل استراحت کنید. قابلیت به خواب رفتن و حفظ خواب عمیق برای ریکاوری ذهن و بدن چیزی است که برای بسیاری دشوار است. تحقیقات نشان داده افزایش مصرف سدیم، قند و کافئین به کاهش کیفیت خواب منجر می شوند. بعضی تحقیقات نیز زمانی که افراد صرف صفحه های نمایشی از جمله تبلت ها، تلوزیون، لپ تاپ و گوشی های همراه می کنند را مقصر دانسته اند. گفته می شود نور صفحه های نمایش روی ریتم شبانه روزی بدن تاثیر می گذراند و قابلیت به خواب رفتن را تضعیف می کنند.

 

چند نکته ساده برای داشتن خواب راحت

اگر می خواهید مقدار خوابی که از دست می دهید را دوباره بدست بیاورید، نکات ساده ای که در ادامه می آید را دنبال کنید تا بتوانید خوابی سالم را عادت خود کنید:

√ برای داشتن خواب راحت مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین و گلوکز خود را کاهش دهید.
 حداقل سه ساعت قبل از اینکه بخوابید وعده ای سنگین میل نکنید. اگر لازم بود 45 دقیقه قبل از خواب میان وعده ای سبک میل کنید تا راحت تر بخوابید.

 

تشک خود را بررسی کنید و اگر لازم بود با تشکی مناسب که روی آن احساس راحتی داشته باشید تعویض کنید.

√ برای داشتن خواب راحت و کافی حداقل یک ساعت قبل از خواب از کار با وسائل الکترونیکی یاتماشای تلوزیون اجتناب کنید. چنین وسائلی را از اتاق و محل خواب خود دور کنید تا به استفاده آنها وسوسه نشوید.

مقدار دمای اتاق خواب را تنظیم کنید. دمای آن باید متعادل باشد، درجه ای که برای خواب راحت باشد نه خیلی سرد نه خیلی گرم.
√ مانند هر عادت دیگری که برای ذهن و بدنمان مزیت به همراه دارد، خو گرفتن بدن با درست خوابیدن نیز نیاز به زمان و تمرین دارد. با ایجاد اصلاح در فضایی که در آن می خوابیم و همچنین آگاه بودن از مواردی که باعث کمبود خواب می شوند می توانیم به مرور کمبود خواب را در خود از بین ببریم.

منبع : kermany.com


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ